تلفن : 6-93 00 77 33 061
العربية العربية English English فارسی فارسی
بازدیدرئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت ودرمان کشور از بیمارستان آپادانا

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۲۲

 توریسم درمانی که گاهی از آن با عنوان توریسم سلامت و یا (WTO) به طور خاص، گردشگری سلامت را چنین تعریف می‌کند : استفاده از خدماتی که به بهبود یا افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد (با استفاده از آب‌های معدنی ، آب و هوا یا مداخلات پزشکی) منجر می‌شود و در مکانی خارج از محل سکونت فرد – که بیش از ۲۴ ساعت است – به طول می‌انجامد. مقوله‌ی گردشگری سلامت فراتر از گردشگری درمانی است. شعار جهانی توریسم سلامت، امکانات و خدمات در حد کشور‌های جهان اول یا پیشرفته و قیمت‌ها و هزینه‌ها در حد کشور‌های در حال توسعه و جهان سوم است .

در موخ 21/4/1397 آقایان دکتر سعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور، دکتر مهران حق پرست مسئول واحد گردشگری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، مهندس محمد صادق زنگنه کارشناس واحد گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سرکار خانم  مهندس پریوش انصاری کارشناس عالی اداره گردشگری سلامت وزارت به منظور کنترل و ارزیابی روند و کیفیت ارائه خدمات درمانی در استان خوزستان – بیمارستان فوق تخصصی آپادانا را به عنوان فعال در حوزه گردشگری سلامت  مورد ارزیابی و اعتبار سنجی قرار دادند.

در ابتدا دکتر فرامرز بهشتی فر مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی آپادانا ضمن  خوش آمدگویی به مهمانان ، به معرفی توانایی ها و دستاورد های بیمارستان آپادانا پرداختند و از قابلیت های این صنعت در کشور ایران و به خصوص استان خوزستان سخن گفتند :

كه گسترش صنعت گردشگری علاوه بر نقش و تاثیر آن در ابراز هویت ملی، موجب ارتقای ابعاد وسیع اقتصادی از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی، كاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه در جامعه می‌شود. در ﻣﯿﺎن ﺣﻮزه‌ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮔﺮدﺷﮕﺮی همچنین  ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻼﻣﺖ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ و ﻣﺰﯾﺖ‌ﻫﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ از ﺗﻮﺟﻪ زﯾﺎدی ﺑﺮﺧﻮردار ﺷﺪه اﺳﺖ .و این امر باعث ایجاد خود ارزیابی درمیان مراکز درمانی داخل کشور شده است که منجربه رشد و ارتقاء درونی بیمارستان ها میگردد.

دکتر بهشتی فر : متأسفانه در خوزستان توجه چندانی به این امر نشده و این استان مستعد و مملو از جاذبه و جذابیت نتوانسته است در قامت و مظهر یک استان توریستی با تمام استعداد و قابلیتها  ظاهر شود. و با توجه به همجواری استان خوزستان با عراق و تبدیل‌شدن مرزهای زمینی استان به مرکز تردد عراقی‌ها به‌عنوان گردشگر سلامت اشاره کرد واظهار داشتند : با توجه شرایط مرزی و سهولت در تردد  گردشگران عراقی ،بهروری کامل در این صنعت در تمامی مراکز از جمله درمانی استان خوزستان به انجام نرسیده  است.

دکتر بهشتی فر یکی از مشکلات اساسی این صنعت در استان  خوزستان را اینگونه بیان کردند: بسیاری از این گردشگران به‌جای اقامت در استان و استفاده از خدمات بیمارستانی و درمانی آن، سفر به سایر استان‌ها را در پیش می‌گیرند که دلایل این رویگردانی، باید از سوی دستگاه‌های مرتبط استانی  با توجه به وجود امکانات درمانی پیشرفته در بیمارستان های این استان بررسی شود.

ایشان تأکید می‌کند: «باید پذیرفت که فاصله وضع موجود گردشگری تا رسیدن به وضعیت مطلوب آن، فاصله کوتاهی نیست. برای رسیدن به نقطه مطلوب و نجات صنعت گردشگری به یک برنامه جامع و الزام‌آور (ترجیحاً ملی) و به یک عزم فراگیر استانی نیاز هست.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آقای دکتر سعید هاشم‌زاده سخن خود را اینگونه آغاز کرد: با برنامه ‎‌ریزی درست می‌توانیم در بحث گردشگری سلامت شماره یک شویم .

ایشان اظهار داشت: برنامه وزارت بهداشت برای گردشگری سلامت، ابتدا به ساکن تهیه یک برنامه استراتژیک است .

در این برنامه استراتژیک به موضوعاتی همچون تعیین تعرفه‌ها، فعالیت بیمه‌های بین‌المللی و ملی و ارتقای کلی مراکز درمانی برای ارائه خدمات باکیفیت وجود دارد .

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این موضوع که برنامه یادشده به صورت کلی درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: در بعضی مناطق در بحث پزشکی وقتی با کشورهای همسایه مقایسه می‌شویم در شرایط بسیار بهتری قرار داریم و با توجه به برنامه‌ریزی 40 ساله به این وضعیت خوب دست یافته‌ایم .

دکتر هاشم‌زاده با اشاره به این مهم که در برخی از مناطق کشور در بحث گردشگری سلامت نیاز به ترمیم احساس می‌شود، افزود: این موضوع در مباحثی همچون درمان و تشخیص سرطان و رادیوتراپی احساس می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوبی را در نظر داریم که غالب آن در بخش خصوصی دنبال خواهد شد و فکر می‌کنم در سال‌های آینده در گردشگری سلامت ظرفیت‌های بیشتری را در اختیار خواهیم داشت .

این مقام مسئول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در سالهای آینده ظرفیت‌های آزادی خواهیم داشت که می‌تواند به بیماران خارجی اختصاص پیدا کند و با برنامه‌ریزی و استفاده از فرصت‌ها می‌توانیم در منطقه شماره یک باشیم و بیماران کشورهای دیگر ما را برای درمان انتخاب خواهند کرد .

در ادامه این جلسه هیات بازرسان  ضمن بازدید از بخش های مختلف درمانی  )اورژانس ،مرکز تصویر برداری، اتاق عمل ها، بخش های بستری ،بخش VIP ، بخش CIP ، بخش جراحی قلب ، و سایر بخشهای درمانی دیگر ... )  دستگاه ها و تجهیزات پزشکی موجود را مورد ارزیابی قراردادند. این هیات در مسیر بازدیدشان نحوه خدمت رسانی به بیماران و روند پذیرش ،بستری جراحی و ترخیص بیماران واحد گردشگر سلامت را از نزدیک مشاهده و ارزیابی کردند .وضمن اعلام رضایت کامل و انجام سنجه های اعتبار بخشی از سوی بیمارستان ، اعلام داشتند باتوجه به تمهیدات انجام شده ازسوی بیمارستان ،میتوان این مرکز را به عنوان یک مرکز پیشرفته و بروز  جهت جذب و ارائه خدمات به بیماران گردشگر سلامت نام برد .

 رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، در پایان ازتلاش های صورت گرفته در بیمارستان فوق تخصصی آپادانا برای توسعه زیر ساخت های گردشگری سلامت ابراز رضایت کرد.












fuck

نشریات الکترونیک

fuck

مقالات عمومی و تخصصی

fuck

تورمجازی و گالری تصاویر

fuck

پزشکان و متخصصان مجموعه آپادانا